YÜKSEK TANSİYONU ÖNLEMEK İÇİN 3 ÖNEMLİ MADDE

Yüksek tansiyon sorunu olanların yaz aylarında daha dikkatli olması gerekiyor. Sıcak hava ve tansiyon ilişkisini ve yapılması gerekenleri Medicana Bahçelievler Hastanesi İç Hastalıkları uzmanı Dr. Nesriye Demirel anlattı.

Yüksek tansiyon hastalarının kan basıncını düzenlemek amacıyla yaz aylarında bazı önlemler alması gerekiyor.

Tansiyonunuz sıcak havayla yükselmesin…

Yüksek tansiyon hastalığının oluşmasında ve gelişmesinde rol oynayan bilmediğimiz çok sayıda etken var. Hayat tarzı ve çevresel etkiler bu hastalıkla yakından iligili. Kilo problemi, hareketsiz bir yaşam, aşırı tuz tüketimi, aşırı alkol kullanımı, sağlıklı beslenmeme gibi faktörler, yüksek tansiyon hastalarında tansiyon problemini tetikleyen etkenler olarak tespit edilmiştir. Sağlıksız hayat tarzının düzeltilmesinin, kan basıncının düşmesine olumlu etki ettiği bilinen bir gerçektir...

Yaz aylarıyla birlikte hava sıcaklıklarının yükselmesi de tansiyon hastalarını olumsuz yönde etkiler. Sıcak hava ve tansiyon ilişkisini Medicana Bahçelievler Hastanesi İç Hastalıkları uzmanı Dr. Nesriye Demirel ile konuştuk.

Tansiyon hastaları sıcak havadan nasıl etkilenir?

Sıcak havalar, özellikle nemle birleştiğinde kalp ve tansiyon hastalarını olumsuz etkiler. Vücuttaki aşırı su ve tuz kaybı, hastanın kan basıncında dengesizliğe neden olur. Sıcak havayla birlikte vücutta yaşanan sıvı kaybı, beyin, böbrek ve kalp dokularının çalışması için gerekli olan sodyum, potasyum tuzları gibi vücudumuzda belirli oranlarda bulunmaları yaşamsal önem taşıyan minarallerin dengesini bozar.

Tansiyon hastaları yaz aylarında ne gibi önlemler almalıdır?

1) İlaç düzenlemesi

Tansiyon hastalarının kan basıncını düşürmek için kullanılan ilaçlarının bazıları su ve tuz kaybına neden olur. Bu nedenle yaz aylarında, sıcak havalarda  ilaçların doktor tarafından yeniden düzenlenmesi gerekir. Tansiyon hastalarının çok sıcak havalarda dışarı çıkmaması ve sıvı alımını artırması gerekir.

2) Beslenme

Kan basıncını kontrol altına almak için tuzu ve alkolü azaltmanın yanı sıra, bol bol sebze meyve tüketilmesi, doymuş yağ asitlerinin sınırlandırılması, şekerli besin ve içeçeklerden uzak kalınması önemlidir. Baklagil, badem, ceviz, fındık gibi kuruyemişlerin tüketilmesi, balık, tavuk ve yağsız et içeren beslenme programı oluşturulması gerekir. Soda, şalgam ve meyan kökünde çok miktarda tuz bulunduğu için dikkatli tüketilmesi gerekir. Bu beslenme tarzı tansiyon kontrolüne yardımcı olduğu gibi, kilo vermeyi ve ideal kiloyu korumayı kolaylaştırır, damar serliği kalp krızi ve inme gibi risklerde koruyucu etki sağlar.

3) Spor ve kilo kontrolü

Sabah ve akşam 30 dakikalık tempolu yürüyüş kan basıncı kontrolünde çok etkili. Yürürken sarfedilen efor zayıflamaya yardımcı olur, zayıflamanın da kan basıncı üstünde olumlu etkisi vardır. Bu nedenle kan basıncı kontrolünde, sürdürülebilir bir zayıflama programı yapılması tavsiye edilir.

4) Sigara ve alkol kullanımı

Kan basıncı üzerine tek bir sigara bile etkilidir. Sigara içerken kan basınçları dengesizleştiği bilimsel bir gerçektir. Tıpkı sigara gibi alkolün fazla tüketilmesi de kan basıncını yükseltir.


ETİKETLER

Yüksek tansiyon, kan basıncı


Content

Content