‘ARTRİT’TEN YÜRÜYEREK UZAKLAŞIN

Artrit eklemlerde şişme, kızarıklık ve hareket kısıtlılığına yol açan bir hastalıktır. Düzenli yürüyüş artritten korunmaya yardımcı olabilir.

Artrit yaşam kalitesini düşüren bir hastalık. Erken tanı, düzenli egzersiz artritin olumsuz etkilerinden korunmada önemlidir.

Artrit eklemde ağrı, şişlik, kızarıklık ve hareket kısıtlılığı ile seyreden kronik bir hastalık grubudur. 7’den 70’e her yaş grubunda görülebilen artrit, hastanın sosyal hayatını etkiler hatta yaşam süresini dahi kısaltabilir. Artrit, eklemlerin yanı sıra kaslar, kemikler ve iç organlar dahil olmak üzere vücudun diğer bölümlerini de etkileyebilir.

Her hastalıkta olduğu gibi artritte de erken tanı önemlidir. Basit kan tetkikleri ve röntgenle tanı konulabileceği gibi ileri tetkiklere de gereksinim duyulabilir. Artrit tedavisinde asıl amaç, hastanın yaşam kalitesini artırmaktır. Artrit ilaç tedavileri, yaşam şeklindeki değişikler ve kişiye uygun egzersiz uygulamaları ile kontrol altına alınmaya çalışılır. Doktor hasta iletişiminin kuvvetli olması tedavi sürecini olumlu etkileyen faktörlerden biridir.

Sağlıklı yaşam tarzı artrit seyrini olumlu etkiler. Düzenli egzersiz, ideal vücut ağrılarının korunması, stres ve sigaradan uzak kalınması düzenli uyku hastalık şiddetinin azalmasına yardımcıdır. Düzenli olarak yürüyüş yapmak dahi kas kuvvetini, eklem ve kasların esnekliğini arttırır. Fiziksel aktivite her yaş grubu için gereklidir. Normal kiloda olsak bile fiziksel aktivite yapmaya ihtiyacımız vardır.

Yürüyüşten Sonra Esneme Hareketleri Yapılmalı

Adımlarımızı saymak ve yürüyüşümüzdeki artışları takip etmek için adım sayar kullanabiliriz. Bir yetişkin için önerilen günlük adım sayısı 13.000- 15.000'dir. Fiziksel aktiviteye yavaş bir şekilde başlanmalı. Yürüyüşe başlamak için farklı öneriler olmakla birlikte genellikle başlangıçta haftada üç gün 20' şer dakika yürüyüşe başlayıp, her hafta yürüyüş sayımızı ve mesafemizi arttırabiliriz. Yürüyüşten önce ve sonra esneme hareketleri yapmak kaslarımızı rahatlatıp, günlük hareketleri kolay yapmamızı sağlar. Yürüyüş için hafif, ayağımızı saran, taban desteği olan ayakkabılar tercih etmeliyiz.

Egzersizi Artırmanın 11 Kolay Yolu

  • Ayakta kaldığımız ve yürüyerek geçirdiğimiz zamanı artıralım.
  • Ev işlerine, varsa bahçe işlerine daha fazla zaman ayıralım. Ev işlerini yaparken hareketli müzikler dinleyebiliriz.
  • Telefonla konuşurken aynı zamanda basit ev işlerini yapalım ya da en azından ayakta duralım.
  • Televizyon karşısında geçirdiğimiz süreyi azaltalım. TV izlerken ütü yapalım. TV karşısında bazı kuvvet ve esneklik egzersizleri de yapabiliriz.
  • Kısa mesafelerde araba kullanmaktansa yürümeyi tercih edelim. Toplu taşımayı kullanıyorsak 1 -2 durak önce inip evimize yürüyebiliriz. Otoparklarda arabamızı girişe uzak bir mesafeye bırakarak yürüyüş mesafemizi artırabiliriz.
  • Asansör kullanmaktansa merdivenleri tercih edelim.
  • Çalışıyorsak öğle tatillerinde veya iş çıkışlarında yürüyüş yapalım.
  • Çocuklarımızla vakit geçirirken daha aktif olalım. Onlarla parkta oynayabilir, birlikte bisiklete binebiliriz.
  • Sevdiklerimizle birlikte evimize yakın bir parkta yürüyüş yapabiliriz. Yürüyüş grupları oluşturabiliriz. Böylece yürüyüşü eğlenceli hale getirebiliriz.
  • Alışverişlerimizi tempolu bir şekilde yürüyerek yapabiliriz.
  • Belediyelerin, okulların vs. düzenlediği spor turnuvalarına katılabiliriz.

artrit yürüyüş egzersiz artrit tanı eklem hareket



Content

Content