Medicana Bülten | Şubat 2020

Bütün anne adayları bebeklerinin sağlığı söz konusu olduğu için gebelik döneminde genelde daha özenli beslenme eğiliminde olsa da, bazen bilinmeden beslenme hataları yapılabilmektedir. Gebelik döneminde çok kilo almak bebeğin sağlıklı gelişmesini sağlamadığı gibi, az kilo almak da düşük doğum riskini arttırmaz. Planlı gebeliklerde beslenmenin daha önceden düzenlenmesi ve gebelikle beraber o döneme özel beslenme takibi yapılarak daha kontrollü bir süreç yaşanması mümkündür. Tekil gebeliklerde 9-12 kg, ikiz gebeliklerde 12-15 kg alımı normaldir. Bunun üstünde alınan kilolar anneye yüktür. Plansız gelişen bir gebelikte anne adayı fazla kilolu olarak gebe kaldıysa; gebeliğin 12. haftasına kadar kilo verdirmek veya gebeliğin sonrasında ayda bir kilo verilecek şekilde ilerlemek daha sağlıklıdır. Gebelik dönemi takibinde vücut yağ analizi yapılmaz, sadece kilo takibi ve gebelik döneminde sağlıklı beslenme takibi yapılması gerekir. Diyet kişiye özel olmakla birlikte bu dönemde genel olarak uyulması gereken beslenme kuralları: • Şarküteri ürünleri; salam, sosis vb., organ etleri; karaciğer, böbrek vb., • Çiğ köfte ve çiğ et barındıran gıdalar, • Mayonez ve çiğ yumurta içeren başka gıdalar, • Her çeşit konserve gıdalar, • Acı baharatlar tüketilmemelidir. • Tuzun aşırı tüketimi sağlıklı değildir. • Yumuşak peynir yerine sert, su oranı düşük ve tuzu az peynirler, dil peyniri vb. tercih edilmelidir. • Bitki çayları içilmemeli ve aşırı kafein almamaya dikkat edilmelidir. Aşırı kafein tüketimi sebepsiz düşüklere neden olabilmektedir. Bitkisel ürünlerin ne zararı olabilir düşüncesiyle hatalı tüketimlere sıkça rastlanıyor. Kafein içeren gıdalar; yeşil çay, çikolata ve çikolatalı gıdalar, siyah çay, kahve, kolalı içecekler gibi yiyecek ve içeceklerdir. Bu nedenle, bitkisel olsun olmasın, alınan ürünlerin tüketim miktarına ve çayda koyuluk derecesine dikkat etmek gerekir. Kafeinsiz kahveler burada devreye girebilir. Açık çay içilebilir. Kafeinin aynı zamanda ilaç olduğu unutulmamalıdır. Su içmek her zaman önemlidir. 2-3 litre mutlaka içilmelidir. Gebelikte fazla kilo almamanız, gebelik şekeri riskinden uzak kalmanıza, doğum sonrasında ise eski halinize daha rahat dönmenize yardımcı olur. Gebelikte Fazla Kilo Alımı Anneyi Zorluyor

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE3NTI3