KURUMSAL HABERLER


+A A-

CORONAVİRÜS (KORONAVİRÜS/ COVİD-19) SALGININDA BASİT EGZERSİZLERLE BAĞIŞIKLIĞIMIZI GÜÇLENDİREBİLİRİZ

Medicana Çamlıca Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı, Uzm. Dr. Sevil Karagül, Coronavirüs (Koronavirüs / Covid-19) salgın sürecinde su içmek, düzenli uyku, taze sebze meyve tüketmek gibi basit bağışıklığı güçlendirici önerilere düzenli ev egzersiz programının eklenmesi gerektiğinin altını çizdi.


Medicana Çamlıca Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı,  Uzm. Dr. Sevil Karagül, Coronavirüs (Covid-19) salgınına karşı gerekmedikçe evden çıkmamak, kalabalık ortamlara girmemek gibi önlemler nedeniyle fiziksel aktivitelerimiz kısıtlanabileceğini; spor salonlarına gitmemek, açık havada spor yapamamak gibi durumlar da bu kısıtlanmayı arttıracağını belitti. Bu yüzden ev egzersiz programlarının uygulanabilirliği hayati önem kazandığını söyleyerek, evde yapılabilecek basit birkaç hareket ile bağışıklığımızı güçlendirip, kalp ve damar sağlığımıza olumlu katkılar sağlayacağımızın altını çizdi.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı, Uzm. Dr. Sevil Karagül, “Yapılan bilimsel çalışmalarda düzenli yapılan orta şiddetteki egzersizlerin, vücuttaki antikor oranının %20 oranında arttırdığı, akyuvar hücrelerin sayı ve fonksiyonlarını yükselttiği görüşü hakimdir. Ayrıca egzersizin kalp-damar sistemimizin çalışmasına olumlu etkisi, vücudun virüs ve bakterilerle savaşması için gerekli hücrelerin taşınması amacıyla pompalanacak kanın niteliği ve miktarına da yararlı olmaktadır. Beyin gibi organların oksijenizasyonunu arttırak zihinsel güce de olumlu etkilemektedir. Coronavirüs'e (Koronavirüs / Covid-19)  karşı gerekmedikçe evden çıkmamak, kalabalık ortamlara girmemek gibi önlemler nedeniyle fiziksel aktivitelerimiz kısıtlanabilmektedir.  Egzersizin aynı zamanda psikolojik fayda olarak hastalıklarla baş etme mekanizmalarının en önemlisi olan moral motivasyonu attırarak da etki gösterir. Tüm bu sebeplerden ötürü ev egzersizlerimizi ihmal etmeyelim.“ diye belirtti ve basit egzersizler hakkında bilgi verdi.

Egzersiz programımıza mutlaka esneme egzersizleri ile başlayalım. Ardından günlük bir egzersiz programı dahilinde Pelvik tilt, köprü duruşu, squat, aynı tarafta ellerle bacaklara dokunma, plank, duvar itme, bacak esnetme gibi hareketlere haftada 3 kez ile başlayıp her güne çıkarmak ve her bir hareketin tekrarını arttırarak devam etmek oldukça önemlidir. Öncelikle her bir harekete 12 tekrarla başlanıp daha sonrasında 20 tekrara çıkılabilir. Gerekli kondisyon sağlandıkça egzersizler günde 3 defa yapılabilir.





Uzm. Dr.
Sevil Karagül
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon
MEDICANA ÇAMLICA
Profili Gör
Oluşturma: 18.03.2020 12:00
Son Güncelleme: 02.09.2020 03:50
Oluşturan: Sevil Karagül