KURUMSAL HABERLER


+A A-

Regl Döneminde Bu Besinleri Tüketmeyin!

Genellikle kadınların beslenme ihtiyaçları regl dönemlerinde değişiyor. Bunun sebebi olarak da hormonal dalgalanmalar gösteriliyor. Pek çok kadın buna istinaden sağlıklı olmayan besinlere daha fazla ilgi gösterebiliyor.


Regl Döneminde Bu Besinleri Tüketmeyin!

Bu ilgi  hem kilo almaya hem de sağlığı bozmaya neden oluyor. Hatta ruh halini iyileştirmek için tüketilen bazı yiyecekler, regl semptomlarını daha da kötüleştirebiliyor. Bu nedenle de regl dönemine bazı yiyeceklerden uzak durmak önem taşıyor. Medicana Sağlık Grubu Kadın Hastalıkları ve Doğum Bölümü’nden Op. Dr. Soner Pul, regl döneminde kaçınılması gereken besinler hakkında bilgi verdi.

Kadınlarda regl döneminin zor bir süreç olduğunu söyleyen Medicana International İstanbul Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Bölümü’nden Op. Dr. Soner Pul, “Normal zamanda rahatsız etmeyen konular regl döneminde rahatsızlık verebilir. Bu dönemde şişkinlik, karın ağrısı, kramplar, depresif ya da sinirli ruh hali baskın olabilir. Genelde de pek çok kişi ruh halini iyileştirmek için beslenme düzeninde de değişiklikler yapabilir. Abur cubur ağırlıklı bu beslenme düzeni kısa süre içinde rahatlatıyor gibi görünse de vücutta farklı sorunlara da neden olabilir. Temelde iki kadınlık hormonu, östrojen ve progesteron, ay boyunca yükselip alçalarak adet görme ve yumurtlama döngüsünün devamını sağlarken; bu hormonlar ruh halimizden fiziksel görünüşe kadar pek çok şeyi etkileyebilir. Beslenme değişikliği de hormonlardan etkilenebilir” dedi.


Tuzlu Yiyecekler Ödeme Sebep Oluyor

Op. Dr. Soner Pul, pek çok kadının abur cubur olarak nitelendirilen sağlıksız gıdaları regl döneminde daha çok tercih ettiğini söyleyerek, regl döneminde kaçınılması gereken besinleri şöyle açıkladı:

Genelde regl dönemlerinde tuzlu yiyeceklere meyil olur. Örneğin cips türü gıdaları tüketme isteği artabilir. Fakat bu gıdalar ruh halini anlık olarak iyileştirse de regl semptomlarını kötüleştirebilir. Aşırı tuzlu ürünler tüketmek midede şişkinlik oluşturur. Ayrıca progesteron ve östrojen hormonları, ödemi artırır. Özellikle kadınlık hormonu olarak bilinen östrojen, ödem yapma özelliği nedeniyle regl döneminde şişkinliğe yani ödeme yol açar. Paketli tuzlu gıdalarda sodyum oranı yüksektir. Sodyum oranı yüksek olan yiyecekler de şişkinliğe neden olur. Bu nedenle aşırı tuzlu besinlerden kaçınmak daha doğru olur.  


Rafine Şekerden Uzak Durun

Rafine şekerle dolu yiyecekler yemek, kan şekeri seviyelerinde hızlı bir artışa ve ardından günün ilerleyen saatlerinde de şekerin düşmesine neden olur. Bu durum da regl dönemindeki ruh halinin değişimine, yorgunluğun artmasına sebep olabilir. Yapılan araştırmalara göre bu süreçte daha şekerli gıdalar tüketen kadınların daha az şekerli beslenenlere göre daha fazla regl sancısı çektiği görülmektedir.  Bu süreçteki tatlı isteklerini meyveler, doğal tatlandırıcılar veya protein ve lif dengesi olan atıştırmalıklarla bastırmaya çalışmak, stabil kan şekeri seviyelerinin korunmasına yardımcı olurken, ruh halini de dengeleyebilir.


Yağda Kızartılan Besinler Kramplara Yol Açar

Yağda kızartılan yiyecekler de regl döneminde kaçınılması gereken gıdalardandır. Derin yağda kızartılmış yiyecekler, daha yağlı et parçaları, işlenmiş süt ürünleri ve şekerlemeler gibi doymuş yağ oranı yüksek olduğu için vücutta iltihaplanmayı artırabilir. Bu da kramplar, şişkinlik ve hassasiyet gibi dönemle ilgili semptomları şiddetlendirebilir.


Kafeinli İçecekler Uykuyu Kaçırıyor

Bunun yanında kafeinli içecekler de kaygıyı artırmakla birlikte uyku düzenini bozabilir. Menstrüasyon sırasında, hormonal dalgalanmalar olabildiği için, kafein tüketimi meme hassasiyeti, sinirlilik ve uyku bozuklukları gibi semptomları yoğunlaştırabilir ve kaygıyı artırarak ruh sağlığını etkileyebilir.  Bu süreçte bitki çayları tüketmek regl semptomlarını daha rahat yönetmeye yardım eder. Kafeinin yanında gazlı içecekler de şişkinliğe neden olduğu için regl döneminde tercih edilmemesi gereken ürün grubuna girmektedir. Regl dönemini daha rahat geçirebilmek için kabuklu yemişler, lif oranı yüksek besinler, sağlıklı yağlardan oluşan bir diyet, ızgara ya da buharda pişirilen yiyecekler tüketmek uygun olacaktır.



Op. Dr.
Soner Pul
Kadın Hastalıkları ve Doğum
MEDICANA INTERNATIONAL ISTANBUL - BEYLİKDÜZÜ
Profili Gör
Oluşturma: 14.07.2023 12:00
Son Güncelleme: 14.07.2023 11:36
Oluşturan: Soner Pul