KURUMSAL HABERLER


+A A-

Aşırı Sıcaklarda Beslenme Önerileri

Yaz aylarının başlaması ile artan hava sıcaklıkları vücutta birçok dengenin bozulmasına neden olur. Sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısı artmakta ve metabolizma bu yeni duruma uyum sağlamaya çalışmaktadır. Yaz aylarında artan hava sıcaklarına karşı önlem alınırsa yaz hastalıklarından korunmak mümkün.



AŞIRI SICAKLARDA BESLENME ÖNERİLERİ


Yaz aylarının başlaması ile artan hava sıcaklıkları vücutta birçok dengenin bozulmasına neden olur. Sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısı artmakta ve metabolizma bu yeni duruma uyum sağlamaya çalışmaktadır. Yaz aylarında artan hava sıcaklarına karşı önlem alınırsa yaz hastalıklarından korunmak mümkün.


Özel Medicana Hospitals Bahçelievler Hastanesi Dahiliye Uzmanı Dr. Nesriye Demirel, hava sıcaklığının artmasına bağlı olarak kalp debisinde düşme, dokuların oksijenlenmesinde azalma, kan basıncında artma, kalp atım sayısında artış ve bu sıcaklıkların etkisiyle artan terleme ile birlikte su ve mineral kaybı sonucu, bayılma hissi, bulantı, baş dönmesi gibi sağlık problemlerinin yaşandığını kaydetti. Bu durumdan özellikle çocukların, yaşlıların, diyabet ve tansiyon hastalarının etkilendiğini söyleyen Dr. Demirel, özellikle aşırı sıcaklarda sıvı tüketilmesinin arttırılmasını ve bol porsiyonlarda sebze ve meyve tüketilmesi gerektiğini ifade etti. 


KİMLER RİSK ALTINDA


Aşırı sıcaklardan özellikle şeker hastaları, kalp-damar hastaları, tansiyon hastaları, kronik solunum sistemi hastaları, karaciğer hastaları ve böbrek hastalarının risk altında olduğunu belirten Dr. Demirel, küçük çocukların, uzun süre seyahat edenlerin, 65 yaş ve üzeri yaşlıların özellikle bu havalarda temkinli olmaları konusunda uyarılarda bulundu. 


SIVI TÜKETİMİNİ ARTTIRIN SEBZE VE MEYVE TÜKETİMİNE ÖZEN GÖSTERİN


Güneşin dik geldiği öğlen saatlerinde dışarıya çıkılmaması gerektiğini ve zorunlu olduğu durumlarda gölge alanların tercih edilmesi gerektiğini vurgulayan Dr. Demirel, artan hava sıcaklıklarında beslenme önerilerini şu şekilde özetledi:

    Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Kahvaltıda az yağlı peynir, zeytin ve taze sebzeler tercih edilmelidir.

    Kafein içeren içecekler yerine süt, meyve suyu, ıhlamur ve kuşburnu gibi bitki çayları tercih edilmelidir.

    Vücut direncini arttırmak ve vücudun yeterli miktarda vitamin ve mineral almasını sağlamak için günde en az 5 porsiyon  sebze ve meyve tüketilmelidir.

    Terleme ile artan sıvı ve mineral kaybının önlenmesi için her gün en az 2 litre su içilmelidir.

    Sıvı olarak süt, ayran, meyve suyu, komposto tercih edilmelidir.

    Sütlü tatlılar , dondurma ve meyve tatlıları tercih edilmelidir.

    Yemeklerde bitkisel sıvı yağlar kullanılmalı, sağlıklı pişirme yöntemleri uygulanmalıdır.

    Sıcaklarda dışarda ve açıkta satılan yiyeceklerin tüketiminden kaçınılmalıdır.

El hijyeni ile sebze ve meyvelerin yemeden önce iyice yıkanması önerilir.

Oluşturma: 16.07.2014 12:00
Son Güncelleme: 20.07.2017 11:15
Oluşturan: Celalettin Dağlı
;