KURUMSAL HABERLER


+A A-

Yılbaşında Sağlık için 9 Altın Öneri

Yeni Yıl Gecesinde Kontrolü Kaçırmayın


Yılbaşında Sağlık için 9 Altın Öneri

Kilo kontrolüne özen gösterenler veya diyet sürecinde olanlar yeni yıl gecesinde kontrolü kaçırabiliyor. Yılbaşı akşamında tüketilen besinler, ertesi gün ve sonrasında pişmanlık oluşturabiliyor. Oysa dengeli ve sağlıklı bir yılbaşı menüsüyle hem kilo almaktan kaçınılabiliyor hem de mide yorulmuyor. Medicana Kadıköy Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Maria Tanoğlu Abdülmesih, yılbaşı gecesi beslenmede dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi. Yılbaşı günü ve gecesi genellikle kalabalık sofralar etrafında toplanılır ve bu özel günün neredeyse en önemli gündemi yiyecek olur. Hal böyle olunca da ipin ucu biraz da olsa kaçabilir. Özenle hazırlanan yemekler, mezeler bir yana tatlı, kuruyemiş gibi ürünlerin tüketimi de fazla olabilir. Özellikle kilosunu korumak isteyen veya hali hazırda diyet yapanlar da ‘Bir akşamdan bir şey olmaz’ diyerek kaçamak yapabilir. Ancak bu kaçamaklar sonunda hem vücutta ödem oluşur hem de kilo alımı gerçekleşebilir. Bunun yanında fazla yeme içmeye bağlı olarak mide-bağırsak sorunları görülebilir. Oysa dengeli bir menü ile tüm bu sorunların önüne geçilebilir. 1.Yemekten önce 1 kase çorba için: Yılbaşı akşamı yemeğine 1 kase çorbayla başlamak hem daha az yemenize hem yediklerinizi hazmetmenize yardımcı olur.2.Kızartma yerine fırında sebze yapın: Kızartma Türk mutfağının baş yemeklerinden biridir. Yılbaşı gecesi de domates soslu kızartma yapanlar olabilir. Sebzeleri kızartmak yerine fırınlamak hem lezzetli olur hem de midenin rahat etmesini sağlar.3.Doyurucu ve besin öğesi yüksek mezeleri tüketin: Mezeler, yılbaşı akşamının vazgeçilmezidir. Ancak meze tüketiminde besin öğeleri açısından zengin ve doyurucu olması tercih edilmelidir. Örneğin humus, hem içerik açısından sağlıklıdır hem de düşük kalorili bir seçenektir. 4.Tavuk –hindi etinin yağsız kısımlarını tercih edin: Tavuk ve hindinin beyaz eti en yağsız et sınıfında yer alıyor. Ayrıca, tavuk ve hindi, biyolojik değeri bakımından yumurta proteinlerinden sonra gelen en değerli et proteini özelliğine sahiptir. 5.Sağlıksız karbonhidrat tüketmeyin: Pirinç, makarna her ne kadar sevilse de yeterli miktarda et, sebze ve çorba tüketildiğinde sofrada yer almaması gereken besinlerdendir. Kan şekeri düzeyinin bozulmasına yol açabilen bu besinler daha çok acıkmayı sağlayabilir. O nedenle yılbaşı sofranızda pilav, makarna ve ekmeğe yer vermeyin veya tüketimini minimal tutun.6.Mayonez yerine yoğurt: Pek çok mezenin içeriğinde mayonez olur. Ancak mayonez yüksek kalorili bir gıdadır. İçinde bulunan sodyum, kolesterol ve yağ oranı yüksektir. Kalori değeri de çok fazla olan bu sos, diyet yapan kişiler için uygun bir besin değildir. Mayonez yerine mezelerde yoğurt kullanılması hem düşük kalorili bir seçenek oluşturur hem de sağlıklıdır. 7.Alkol alımını sınırlayın: Yılbaşı sofrasında tüketilecekse en fazla 4 kadeh alkol alınmalıdır. Eğer alkol alınacaksa, alkolün 2 katı fazla miktarda su tüketilmelidir. Su tüketimi hem ödemi hem de ertesi gün oluşabilecek baş ağrısını önler. 8.Çerezlere dikkat: Yılbaşında en çok çerez tüketilir. Çerez sağlıklı da olsa fazla miktarda yenmemelidir. Zira içindeki yağ ve tuz oranı yüksektir. Bu da ekstra kalori olarak döner. Bir de çerez yendikçe yenen bir besindir. Bu nedenle çerez yenecekse çiğ olanı tercih edilmeli, porsiyon olarak da bir avuç kadar yenilmelidir. 9.Sofraya salata ekleyin: Sofraların vazgeçilmezi bol yeşillikli salatayı yılbaşı yemeğinde mutlaka tercih edin. Kişi başı 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, bol limon ve sirke ile hazırladığınız mevsim salata gecenin kalori dengesini sağlayan bir seçenek olabilir.

Oluşturma: 30.12.2022 12:00
Son Güncelleme: 04.01.2023 05:22
Oluşturan: Medicana Web ve Yayın Kurulu