KURUMSAL HABERLER


+A A-

Masa Başı Çalışanlar Dikkat

Çalışma ortamının çalışana uygulan hale getirilmesi, ufak önlemlerin alınması; masa başında saatlerce oturmak zorunda kalanlarda ve özellikle monitör karşısında çalışanlarda ortaya çıkabilecek sağlık sorunlarının önüne geçme anlamında büyük önem taşımaktadır. Araştırmalara göre masa başında uzun süre oturmak kalp hastalığı, obezite, bel-boyun ağrısı, göz kuruluğu, sinir sıkışması gibi sağlık sorunları ile ilişkili olabilir. Ofis çalışanlarında sağlık sorunu oluşma riskini azaltmak için yapılabilecek çok basit yöntemler vardır. Ufak değişikliklerle ortaya çıkabilecek sağlık sorunları büyük ölçüde önlemek mümkündür.


1- Doğru masa ve sandalye seçimi

Sandalyemiz sırtın doğuştan olan yapısal boşluklarını, bel boşluğunu desteklemelidir. Bel desteği kullanılması uzun süre oturma sonucu ortaya çıkabilecek bel ağrısını % 70 oranında önlemektedir.

Sandalye yüksekliği dizler 90 derece olacak ve ayak tabanı yere tam temas edecek şekilde olmalıdır böylece vücut ağrılığının sadece bel üzerine binmesi engellenmiş olacaktır.

2-Göz monitör mesafesi

Göz ve monitör arasındaki mesafe 50-70 cm arasında olmalıdır. Dakikada 12 olan göz kırpma sayısı monitör karşısında 5'e kadar düşüyor. 1-2 saat aralıklarla monitör dışında sabit bir noktaya 1 dk dakikalık sabit bakış egzersizleri ile göz kurumasına bağlı rahatsızlıklar da en aza indirilebilir.

3- Kısa molalar

Uzun süre sabit ve aynı pozisyonda oturma yerine 30-60 dk’lık aralarla yapılacak 3-5 dk’lık ayağa kalma ya da kısa mesafe adımlama egzersizleri ile omurgaya binen yükün azaltılması sağlanabilir.

4- Doğru Klavye ve Fare pozisyonu

Klavye ve fare kullanımında el bileklerinde sinir sıkışmasının önüne geçmek için elin klavye kullanımı sırasında iç bükey doğal pozisyonunda olmasına fare kullanımında bileğin dışa ya da içe bükülmeden düz pozisyonda olmasına dikkat edilmeli.

5- Ekran ayarına dikkat

Monitör ekranın 15-20 derece açı ile durması kafa ve gövdenin tam karsısında olacak şekilde, bakış çizgisine dik olarak ayarlanmalıdır. Böylece boyun üzerine ve omurgaya binen yükün % 25 oranında azaltılması sağlanır.

Çalışma ortamınızda yapılacak ufak değişiklikler ile duruş bozukluğunun önüne geçilmiş ve duruş bozukluğu sebebi ile ortaya çıkabilecek sağlık sorunları büyük ölçüde önlenmiş olacaktır.


Uzm. Dr.
Ahmet Çapar
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon
MEDICANA BAHÇELİEVLER
Profili Gör
Oluşturma: 02.01.2019 12:00
Son Güncelleme: 02.01.2019 04:44
Oluşturan: Ahmet Çapar