KURUMSAL HABERLER


+A A-

Sınav Kaygısıyla Başetme Yolları

Kaygı Yüksekliği Başarıyı Engelliyor


Sınav Kaygısıyla Başetme Yolları

Medicana Sağlık Grubu Psikologlarından Uzman Klinik Psikolog Selin Küçük, sınav kaygısıyla baş etmenin yollarını öğrenciler için açıkladı. İşte o tavsiye ve uyarılar:Kaygı Yüksekliği Başarıyı Engelliyor“Düşük düzeydeki sınav kaygısı, öğrenme dürtümüzü harekete geçirir. Destekleyici özellikleri sebebiyle akademik başarıyı olumlu yönde etkiler; üst düzeydeki kaygı performans üzerine olumsuz etki yapar’’ diyen Medicana Kadıköy Hastanesi Klinik Psikoloğu Uzm. Klinik. Psik. Selin Küçük ‘’Sınav sorularını okumakta ve anlamakta güçlük çeken yüksek kaygılı bireyler, soruyu birkaç kez okumakta bu da zaman baskısı yaratmakta, ‘yetiştiremeyeceğim’ , ‘başarılı olamayacağım’ gibi düşüncelerin tetiklenmesine sebep olmaktadır. Sınav içinde, yüksek kaygılı bireylerin düşüncelerini düzenlemekte çektikleri zorluk da kaygının başarı üzerindeki olumsuz etkilemektedir. Zihinsel ketlenme olarak tanımlanan bu durum cevabını bildiği soruları bireyin sınavda yanıtlayamaması ama sonrasında soruların doğru yanıtını hatırlaması şeklinde tanımlanabilir. Kaygı öğrencilerin başarısını engellemekte, dikkatlerinin kolayca dağılmasına ve soruların doğru okunup cevaplanmasında zorlanmalara yol açabileceğini ekledi. İşte bu zorluklarla baş edebilmek için yapabileceklerinizSınava Sayılı Günler Kalmışken Neler Yapılabilir?Gevşeme Ve Nefes Egzersizleri: Stres ve kaygı durumlarında bedende çarpıntı, gerginlik, nefes alış verişlerde hızlanma vb. tepkiler oluşabilir. Bu etkilerin azaltılabilmesi amacıyla nefes ve gevşeme egzersizleri yapın.Sınav Hakkındaki Düşünceler: “Başaramayacağım, yapamayacağım.” vb. düşüncelerinin olması sınav kaygısını arttıracaktır. Bu cümleler yerine daha realist “Elimden geleni yapabilirim.” gibi cümleler kurmaya çalışmak kaygıyı yönetmede yardımcı olacaktır. Hayal Etmek: Sınava girilecek yeri önceden ziyaret etmek, sınav zamanını detaylı bir şekilde, her şeyin yolunda gittiği bir kurgu ile hayal etmek sınav sırasında kaygıyı azaltma konusunda önemli bir rol oynayacaktır.Uyku Düzenine Dikkat Etmek: Özellikle sınavdan önceki bir hafta boyunca saat 22:00’de yatıp saat 06:00-07:00 arası uyanmak sınav sabahına iyi bir hazırlık olacaktır.Beslenme: Sınavdan yaklaşık 15 gün önce beslenmeye dikkat etmeye başlamak, zehirlenme riskine karşı dışarıdan yemek yemek yerine evde pişen yemekleri tercih etmek; sınav sabahı hafif bir kahvaltı yapmak; aşırı sıvı tüketiminden kaçınmak vb. dikkat edilmesi gereken noktalardır.Sınav Sırasında Neler Yapılabilir?Sınava Başlarken… Orta düzeyde yaşanan gerginliğin normal olduğunu hatırlamak ve derin bir nefesle sınava başlamak sakin kalmaya yardımcı olacaktır.Sorular hakkındaki düşünceler ve zamanı iyi kullanmak: Zor soruların arka arkaya gelmesi ve yapamama kaygı düzeyini yükseltebilir. Kaygı seviyesi arttıkça da zaman yönetimi zorlaşabilir. Soruları “Yalnızca Soru” olarak görmeye çalışmak, cevaplarken ilerlemeye olumlu katkı sağlayacaktır.Anne Babalara ÖnerilerDestekleyici Olun: Bu süreçte çocuğunuzun desteğe ihtiyacı olduğunu unutmayın. Konuşmak, bu süreçte ne hissettiğini, ne düşündüğünü sormak, sınav sonucu ne olursa olsun sizin tarafınızdan kabul edileceğini bilmesi ve sizin tarafınızdan anlaşıldığını hissetmesi, kaygısını azaltacaktır. Kıyaslama: Çocuğunuzu başkalarıyla kıyaslamak “Ayşe ilk girişinde çok iyi bir bölüm kazandı.”, “Ali şu kadar puan almış son denemesinde.”vb. kıyaslamalar çocuğunuzda kaygıyı arttıracaktır. Bu sebeple bu ifadelerden kaçınılmalıdır.Beklentiler: Çocuğunuzun yeteneklerini ve ilgi alanlarını tanımak çok önemlidir. Beklentilerinizin bu doğrultuda ve gerçekçi olması, fikir ve isteklerine değer verildiğini hissettirecektir.

Uzman Klinik Psikolog
Selin Küçük
Psikoloji
MEDICANA KADIKÖY
Profili Gör
Oluşturma: 14.06.2023 12:00
Son Güncelleme: 04.08.2023 01:21
Oluşturan: Selin Küçük