KURUMSAL HABERLER


+A A-

Yeni Normal Dönemde Hamilelere Öneriler

Sağlıklı beslenme, hamilelik döneminde hem anne adayının sağlığı hem de anne karnında büyüyen bebeğin büyüme ve gelişimi açısından oldukça önemlidir. Bu nedenle hamileler, besin gereksinimlerini tam olarak karşılarken kontrolü elden bırakmamalı, fiziksel aktivite yapmaya ve sosyal mesafe kurallarına dikkat etmeliler. Medicana Avcılar Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Arzu Kublay yeni normal süreçte hamilelere önerilerde bulundu.


Aşırı Enerji Alımından Kaçınılmalı

Dr. Arzu Kublay, ‘’ Hamilelikte ideal kilo alımının sağlanması, hem bebeğin hem de annenin sağlığı açısından oldukça önemlidir. Bu nedenle gebelik boyunca uygulanan beslenme planının sağlıklı ve dengeli olması, aynı zamanda vücuda anne adayının gereksinim duyduğu enerji miktarı kadar enerji sağlaması hedeflenir. Besinlerle birlikte vücuda alınan enerji miktarının gereksinimin altında olması gebeliğin sağlıklı bir şekilde ilerlemesine engel olabilirken bebeğin büyüme ve gelişmesinde geriliklere yol açabilir. Tıpkı bu durum gibi gebelik döneminde aşırı kalori alımı da anne ve bebek açısından oldukça zararlıdır. Dolayısıyla tüm gebelik dönemi boyunca anne adayları aşırı besin tüketiminden kaçınmalı, hazır gıdalardan ve sağlıksız besinlerden mümkün olduğunca uzak durmalıdır. Hamilelik döneminin sağlıklı bir şekilde devam etmesi, kilo alımının kontrollü bir şekilde ilerlemesi ve vücudun doğuma hazırlanması açısından fiziksel aktivite de oldukça önemlidir. Anne adayları bayram sürecinde hekimleri tarafından önerilmiş olan vücudu fazla zorlamayan basit egzersizleri evlerinde uygulayarak sağlıklarını koruyabilirler.’’

Tatlı ve Hamur İşleri Konusunda Dikkatli Olunmalı

Tatlılar, vücuda önemli zararları olan basit şekerin en temel kaynaklarından bir tanesidir diye kaydeden Op. Dr. Arzu Kublay şu konulara dikkat çekti: ‘’  Yağ ve basit şeker içeriği oldukça yüksek olan tatlılar, vücudunuz için bir boş enerji kaynağı olarak tanımlanabilir. Anne adaylarının tatlı tüketiminde ölçülü olması için en etkili yöntemlerden bir tanesi bunların enerji ve besin ögesi içeriklerinin bilincinde olmalarıdır. 2 dilim baklava yaklaşık olarak 500 kilokalori, 1 adet tulumba tatlısı yaklaşık 127 kilokalori, 1 küçük dilim kadayıf tatlısı ise yaklaşık 245 kilokalorilik enerji içerir. Bunların yanında kaymak servis edildiğinde yaklaşık olarak tüketilen kaymak miktarı kadar yağ tüketilmiş sayılabilir. Ailesinde diyabet öyküsü bulunan hamilelerde gebelik döneminde diyabet gelişme ihtimali önemli ölçüde yükseldiğinden, diğer hamilelerde de gestasyonel diyabet (gebelik şekeri) riski söz konusu olduğundan ve basit şeker anne ve bebek açısından sağlıksız olduğundan tatlı tüketimi mutlaka sınırlandırılmalıdır. Börek, kek, kurabiye gibi hamur işleri de yüksek oranda basit şeker ve yağ içerdiğinden bunlardan da mümkün olduğunca kaçınılmalıdır.’’

Protein Gereksinimi Tam Olarak Karşılanmalı

Hamilelerde en fazla üzerinde durulması gereken konulardan bir tanesi de protein gereksinimidir. Op. Dr. Arzu Kublay cümlelerini şöyle noktaladı: ‘’ Anne karnında büyüyen bebeğin gereksinimlerinin anneden karşılanması nedeniyle hamilelik döneminde protein gereksiniminde önemli bir artış görülür. Bu gereksinimin karşılanamaması halinde en sık karşılaşılan belirtilerden bir tanesi ayaklarda, bacaklarda ve vücudun belirli kısımlarda şişmeler şeklinde oluşan ödem problemidir. Protein gereksiniminin karşılanması aynı zamanda bebeğin sağlıklı bir şekilde büyüme ve gelişmesine devam edebilmesi açısından da önem taşır. karbonhidrat içeriği yüksek, protein içeriği oldukça kısıtlı olan tatlılar ve hamur işleri, basit şeker içeren meşrubatlar gibi besinlerin tüketimine ağırlık verildiğinden protein ihtiyacının karşılanmasında eksiklikler görülebilir. Bunun önlenebilmesi için de normalde olması gerektiği gibi sağlıklı ve dengeli bir beslenme programı uygulamalıdır. Tatlı tüketmek isteyen anne adayları daha sağlıklı ve besleyici alternatifler olan sütlü tatlılara yönelebilirler. Ek olarak süt, yoğurt, ayran gibi besinlerin tüketimine de ağırlık verilebilir. Tüketilen tüm besinler üç ana öğün ve üç ara öğüne dağıtılmalı, hem kan şekerinin dengelenmesi hem de mide yanması, hazımsızlık gibi sorunların önlenebilmesi açısından az az ve sık sık beslenmeye özen gösterilmelidir.’’




Op. Dr.
Arzu Kublay
Kadın Hastalıkları ve Doğum
MEDICANA AVCILAR
Profili Gör
Oluşturma: 06.08.2020 12:00
Son Güncelleme: 06.08.2020 02:38
Oluşturan: Arzu Kublay