KURUMSAL HABERLER


+A A-

Kilo Almadan Sigarayı Bırakmak Mümkün

Sigarayı bıraktıktan sonra; tat alma duyusunun arttığı ve yiyeceklerin tat ve kokusunun daha iyi hissedildiği bilinir


KİLO ALMADAN SİGARAYI BIRAKMAK MÜMKÜN  !




Obezite, önlenebilir ölüm nedenleri arasında sigaradan sonra ikinci sırada yer almaktadır. Yani sigarayı bırakmanın sağlığa faydalarının “az bir miktar” kilo alınmasından çok daha yüksek olduğunu söyleyen Kadıköy Medicana Hastanesi Psiko-Diyetisyeni Dyt. Maria Tanoğlu davranış değişikliği ve beslenme çözümleriyle kilo almadan sigarayı bırakmanın mümkün olduğunu da ekledi.


Yapılan araştırmalar, sigarayı bıraktıktan sonraki ilk aylarda kiloda artışın olabileceğini gösteriyor. Ancak sigarayı bıraktıktan sonra; Tat alma duyusunun arttığı ve yiyeceklerin tat ve kokusu daha iyi hissedildiği bilinir. Nikotinin vücuttan uzaklaşması sebebiyle metabolizma hızında bir miktar azalma yaşanabilir. Sigara içmek oral bir bağımlılık olduğu için onun boşluğunu yemek yiyerek doldurmak istenebilir.


Tüm bu durumlar size kilo artışı olarak geri dönebilir. Ama rahatlayın! Davranış değişikliği ve beslenme çözümleri ile bu endişeden kurtulmak mümkün.


Kilo almadan sigarayı bırakmak İçin davranış değişikliği yapmak ŞART. Oral alışkanlık olan sigara yerine farklı bir oral takviye yapmanız gerekebilir.


Daha Sık Meyve Tüketin


Özellikle kuru meyveler, muz ve turunçgillerin tüketimini arttırın. Çünkü Potasyum, B  ve C vitamini sigara bağımlılığının bir numaralı düşmanıdır .


Daha Fazla Sıvı Alın


Sarı kantaron, yeşil çay, beyaz çay vb. bitki çayları, maden suyu, limon ilaveli su gibi sağlıklı alternatifler tercih edilmelidir. Kafeinli içecekler, sigara içme arzusunu uyandırabilir. Bu nedenle günde en fazla 2-3 kez kontrollü olarak tüketmekte fayda vardır.

    Vücutta oluşan stres hormonunu azaltan süt ve süt ürünleri sigara içme isteğini de azaltıyor. Öğün aralarında acıktıkça, yoğurt, kefir, süt, ayran tüketebilirsiniz.

    Sigara sonrası nikotin yokluğunu; nikotin sakızı, dilaltı tablet ya da bantlar ile takviye edebilirsiniz.

    Sebzelerin gücünden faydalanın. Kereviz, kabak, patlıcan, fasulye, salatalık, brokoli gibi sebzeler sigaranın tadını etkiler. Bu sebzelerin düzenli tüketimi, sigaranın artık hoşunuza gitmesini engelliyor. Özellikle salatalığı günün her vaktinde rahatlıkla tüketebilirsiniz.

    Ve daha fazla hareket edin. Azalan metabolik hızınızı yürüyüş, yüzme vb. egzersizlerle arttırabilirsiniz.



Oluşturma: 10.02.2020 09:04
Son Güncelleme: 09.02.2020 12:00
Oluşturan: Maria Tanoğlu
;