KURUMSAL HABERLER


+A A-

Yılda Yaklaşık 5 Milyon Ölümün Nedeni Sigaraya Bağlı

Sigara İçenlerin Riski Daha Fazla


Yılda Yaklaşık 5 Milyon Ölümün Nedeni Sigaraya Bağlı

Sigara ve tütün bağımlılığı ne yazık ki tüm dünyada ciddi bir halk sağlığı sorunudur. Dünyada yıllık 5 milyon ölüm, ülkemizde de en az 100.000 ölüm sigaraya bağlı hastalıklar sebebi ile oluşmaktadır. İlk defa sigara deneyen her üç kişiden beri bağımlı olmaktadır. Bu bağımlılığı sigara içindeki nikotinin sebep olduğunu belirten Medicana Kadıköy Hastanesi Göğüs Hastalıkları Uzmanı Dr. Ali Tunç, içinde 80 civarında kanserojen olduğu bilinen binlerce kimyasal maddenin vücudumuza alındığını söyledi. Dr. Tunç, sigara sayısı ve içim süresi arttıkça bağımlılık artmakta ve zararlı etkilerinin de zaman içinde belirginleştiğine dikkat çekti.Sigara İçenlerin Riski Daha Fazla“Covid-19 ile sigara arasındaki ilişki artık daha belirgin. Sigara içenlerin koronavirüse daha fazla yakalandığını söyleyebiliriz diyen Uzm.Dr. Ali Tunç “Sigara içenler Covid-19 olurlarsa, daha ağır bir hastalık süreci geçiriyorlar. Bu konuda çelişkili yayınlar okuduk ama son dönem yapılan yayınlar sayesinde kafa karışıklığı tamamen ortadan kalktı. Bireyler sigara içme davranışları da dahil birçok kötü alışkanlık ve davranışlarını sorgulamaya başladılar. Bu amaçla sigara bırakma polikliniklerine başvuran hastaların olduğunu biliyoruz. Sigara içicisi olup, Covid-19'a yakalanarak hastalığı ağır geçiren, akciğer şikayetleri devam eden hastalar oluyor. Bu hastalarda sigara ile ilişkili olarak Covid-19 süreçlerinin uzadığını gözlemliyoruz. Bu nedenle ülkemizde sigara içenlerin bu konuda dikkatli olması ve nikotin bağımlılığından kurtulma süreçlerini kararlılıkla öne çekmeleri gerekiyor” dedi.Bir Bırakma Planı Yapın! Sigara bağımlısı bırakmaya karar verdiğinde kendi başına zorlanıyorsa bir hekimden yardım alabilir. Hekim kişiye uygun nikotin replasman tedavisi, ağız yolu ile alınan bazı medikal ilaçlar ve gerektiğinde de psikoljik destek sağlayabilir.•Kişinin sigarayı bırakmak için özel bir gün belirlemesi yardımcı olabilir. •Sigarayı bıraktıktan sonra hatırlatıcı eşya (çakmak, kül tablası) ve ortamlardan uzak durması gerekir. Bol sıvı tüketilmesi, egzersiz ve doğa yürüyüşleri faydalı olacaktır. •Ertelenen uğraşı veya hobileri yeniden başlanabilir veya yeni hobi edinilebilir. •Aileden ve çevreden destek alınabilir. •Zaman zaman oluşacak ani sigara içme krizleri için derin nefes egzersizleri, çiğ sebze ve meyve tüketimi, duş alımı uygulanabilir. •Sigara bırakılması ile oluşacak iştah artışı ve kilo alımı kişiyi korkutmamalıdır. •Unlu ve yüksek kalorili yiyecek ve içecekler yerine daha hafif olanlar tercih edilmelidir. •Sigara bırakıldığında artık yeniden başlamam diyerek tek bir sigara içimi bile denenmemelidir. Zorlanma aşamasında sigarayı bırakınca vücutta oluşacak olumlu etkileri düşünerek kararlılık arttırılabilir ve bu durum kişiye güç verir. •Elektronik sigar veya ısıtılmış tütün ürünleri bir sigara bırakma yöntemi değildir. Çünkü bunların içinde de nikotin bulunduğundan bağımlılığı devam ettirmektedir. Ayrıca içinde ağır metaller, nitrozamin, polisiklik hidrokarbonlar gibi çok sayıda zararlı madde bulunmaktadır.

Uzm. Dr.
Ali Tunç
Göğüs Hastalıkları
MEDICANA KADIKÖY
Profili Gör
Oluşturma: 04.06.2021 12:00
Son Güncelleme: 14.06.2021 04:55
Oluşturan: Ali Tunç