KURUMSAL HABERLER


+A A-

Vücudunuz Siz Oruç Tutarken De Beslenir

4 Adımda Vücudunuzu Oruca Hazırlayın


Vücudunuz Siz Oruç Tutarken De Beslenir

Ramazan ayında, günlük yenilen öğün sayısı üçten ikiye düşer ve iki öğün arasındaki süre uzar. Oruç tutulan saatler boyunca vücut, gece boyunca tüketilen gıdalardan enerji alır. Bu besinlerden aldığı enerji bittiğinde, karaciğerde ve kaslarda depolanan karbonhidrat ve yağlar yakılarak vücuda enerji sağlanır diyen Medicana Sağlık Grubu Beslenme ve Diyet Uzmanı Maria Tanoğlu Abdülmesih bizlere oruç tutarken vücudumuzda neler olduğunu ve nasıl hazırlanacağımızı özetledi.Oruç Tutarken ;İlk 6 Saat; ‘’Karaciğerinizde depo edilen şekerler tüketirsiniz. Bu şeker (glikoz)deposu tükenince hücreleriniz kendi yağ depolarından beslenirler. Glikoz gibi esas şekerleri vücudunuz yağ yakarak kendisi üretebilir ve bu sayede günlük enerjinizi sağlamış olur.’’ diyen Medicana Kadıköy Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Maria Tanoğlu Abdülmesih ‘’Yani aslında vücudumuz oruç tutmaya çok elverişlidir. Yapılması gereken şey depoları yeterli ve dengeli bir şekilde doldurmaktır.’’ diye de ekledi. 4 Adımda Vücudunuzu Oruca Hazırlayın1)Uzun Süre Tokluk Hissi Sağlayın Yüksek lif ve protein içeren besinlerin bu dönemde daha fazla tercih edin. Protein kaynağı olarak, sahurda; yumurta, az yağlı peynir ve süt ürünleri, İftarda; az yağlı olan et ürünleri ve hem yüksek lif hem protein kaynağı olan kuru baklagiller porsiyon kontrolü yapılarak tüketilebilir. 2)Vücudun Su Dengesini KoruyunVücudun su ihtiyacı için İftar ve sahur arasında 2-2,5 litre su içmeye özen gösterilmelidir.Ayrıca ; Orucu 1 bardak su ile açmak, şeker ilavesiz kompostolar ve çorbalardan destek almak, sebze ve meyve tüketimini atlamamak sıvı alımınıza katkıda bulunacaktır. Çay ve kahve gibi kafein içeren içecekler vücuttan sıvı atımını arttırabileceğinden tüketim miktarlarına dikkat edilmeli, en az 8-10 bardak su içmeye özen gösterilmelidir.3)Tuz Tüketimini Azaltın1 gram tuz vücudunuzda 200 ml. su birikmesine ve ödeme neden olur. Fazla tuz tüketimi hipertansiyona neden olur. Hem ramazan döneminde hem de diğer günlerde tuzu olabildiğince azaltmalısınız. Tuzun tamamen kesilmesi iyot eksikliğine neden olacağı için ölçülü miktarda kullanmak daha sağlıklı seçim olacaktır. Günlük 1 çay kaşığı tuz tüketimi önerilmektedir.4)Metabolizmanızı Hızlandırın Oruç tutulmaya başlandıktan sonraki ilk birkaç gün, vücut bu yeni beslenme düzenine adapte olmaya çalışacağından metabolizmada yavaşlama söz konusu olabilir. Bunun önüne geçmek için İftardan sonra basit egzersizler, 15-30 dakikalık yürüyüşler yapılması önerilir.

Oluşturma: 22.03.2023 12:00
Son Güncelleme: 04.08.2023 12:25
Oluşturan: Medicana Web ve Yayın Kurulu