KURUMSAL HABERLER


+A A-

Covid19 Hastaları Nasıl Beslenmeli ?

Covid19 vakalarının hızlıca yayıldığı bir dönemdeyiz. Koronavirüsün bulaşmasını tek başına engelleyebilecek veya tedavi edebilecek herhangi bir gıda olmasa da; sağlıklı ve dengeli beslenmenin, fiziksel aktivite ve düzenli uyku ile beraber bağışıklık sistemini güçlendirdiği kanıtlanmıştır. Medicana Avcılar Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı, Dyt. Havva Kılınç Covid19 hastalarının beslenmeleri hakkında önemli bilgiler verdi. Doğru beslenme bağışıklığı desteklemesi açısından covid19 tan korunmada aynı zamanda pozitif vakalarda da iyileşme sürecinde olmazsa olmazdır.


Covid19 Hastaları Nasıl Beslenmeli ?

Sıvı Alımına Dikkat Edilmeli


Dyt. Havva Kılınç ‘’ En başta dikkat edilmesi gereken sıvı alımıdır. Ateşli hastalıklar, solunum yolu enfeksiyonları, ishal gibi durumlarda vücutta sıvı kaybı arttığı için kaybedilen su mutlaka hızlıca yerine konulmalıdır. Yetişkinler için kilogram başına 30 ml, çocuklarda 50 ml almak yeterli olacaktır. Bazı COVID-19 hastalarında, bağırsak mukozasının doğrudan viral enfeksiyonu veya antiviral ve antienfektif ilaçlar nedeniyle gastrointestinal semptomlar (karın ağrısı ve ishal gibi) vardır. COVID-19 hastalarında bağırsak mikro ekolojik dengesinin bozulduğu ve laktobasillus ve bifidobacterium gibi bağırsak probiyotiklerinde önemli bir azalma olduğu çalışmalarda görülmüştür. Hem bağışıklığı desteklemek hem de bağırsak florasını düzenlemek açısından probiyotik içeren yoğurt, kefir, sirke gibi besinlere mutlaka yer verilmelidir. Fast food tarzı un ve trans yağdan zengin beslenme vücutta inflamasyonu arttırmaktadır.. Aynı zamanda şeker ve şekerli besinlerden zengin beslenme yapılan çalışmalarda virüs bağlanmasını arttırdığı gözlemlenmiştir. Bu nedenle bu tarz besinlerden uzak durulmalıdır. ‘’ dedi.


D Vitamini Bağışıklığı Etkiliyor


Güçlü bağışıklık için olmazsa olmazlardan bir diğeri de D vitamini seviyelerinin normal seviyerlerde olmasıdır diye kaydeden Dyt. Kılınç şu konulara dikkat çekti: ‘’  D vitamini seviyesi düştükçe koranavirüs seviyesi daha ağır seyrederken,  seviye arttıkça hastalığın ciddiyetinin azaldığını gösteren çalışmalar vardır. D vitamini besinlerle yeterince alabilmek mümkün değildir. En önemli kaynağı güneş olan D vitamini faydalanabilmek için saat 10.00-15.00 arasında 15 dakika  yüz ve kollar açık olacak şekilde güneş almak gerekir. Eğer D vitamini sevileri düşükse  doktor aracılığıyla D vitamin kandaki seviyelerine bakıldıktan  sonra takviye kullanılmalıdır. Antioksidan kapasitesi yüksek olan kivi, portakal, limon, greyfurt, ananas, yaban mersini, maydanoz, ıspanak, brokoli, karnabahar ve roka gibi meyve ve sebzeleri öğünlerinizde yer verebilirsiniz.  Günlük beslenmenizde meyveleri 3-4 porsiyon olarak sebzeleri ise her ana öğünde tüketebilirsiniz.  Sülfürlü besinler olan soğan ve sarımsak mikroplara karşı savaşma gücümüzü arttırır. Güçlü bağışıklığın olmazsa olmazı  omega 3 yağ asitleri iltihap sökücü görevini üstlenmiş, kalp ve beyine en faydalı yağ asitlerindendir. Bu sebeple haftada iki gün balık tüketebilir ve omega 3 deposu cevizi beslenmenize ekleyebilirsiniz. Ekinezya, kuşburnu, hibiskus, nane çayı gibi çaylar antiinflamatuvar  ve antioksidan etkileri sayesinde vücudun mikroplarla savaşma gücünü arttırır. Alkol, sigara ve stresten uzak durmak, iyi uyumak ve egzersiz yapmak da beslenme dışındaki diğer  yaşam kalitesini artıran faktörlerdir.’’ diye ifade etti.


Dyt.
Havva Kılınç
Beslenme ve Diyet
MEDICANA AVCILAR
Profili Gör
Oluşturma: 12.12.2020 12:00
Son Güncelleme: 12.12.2020 12:46
Oluşturan: Havva Kılınç