KURUMSAL HABERLER


+A A-

Sağlıklı Beslenme Kalbi Koruyor !

Hastalıkların başlıca sebepleri arasında sağlıksız beslenme geliyor. Kalp hastalıklarının her geçen gün arttığına dikkat çeken Medicana Bahçelievler Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Fatmagül Yılmaz Öztürk kalp sağlığını korumak için tüketilmesi gereken besinler hakkında bilgi verdi.


Tam Buğday Ürünler Kalp Damar Sağlığını Korur

Dyt. Fatmagül Öztürk, ‘’ Haftada 2-3 kez balık tüketimine özen göstermek omega-3 alımı için idealdir. Somon, sardalya, alabalık, palamut, ton balığı omega-3 içeriği yüksek balıklardır. Izgara, fırında veya buğulama yemek sağlıklıdır. Çavdar- Yulaf gibi tam buğday ürünleri çözünür lif alımını destekler, kalp damar sağlığını korumaya katkı sağlar. Kuru baklagiller Lif- posa alımına katkı sağlar. Yeşil mercimek, nohut, kuru fasulye, barbunya, kuru börülce haftada 2-3 kez tüketmek sağlıklıdır. Günde 3-4 porsiyon sebze ve 2-3 porsiyon meyve tüketmek, beslenmede dengeyi kurmak, posa- lif alımını destekleyerek kalp damar sağlığına katkıda bulunmak, tokluk süreçlerini uzatmaya katkı sağlayarak kilo kontrolüne destek olmak adına önemlidir. ‘’ diye konuştu.

Tuz Tüketimi Azaltılmalıdır

Sert kabuklu yemişlerin haftada 5 kez kavurulmamış ve tuzlanmamış olanlarını tercih ederek, 25-30 gr düzeyinde ceviz, fındık veya badem tüketmenin önemine dikkat çeken Dyt. Öztürk, ‘’ Bu sayede kandaki kötü huylu kolesterolün (LDL kolesterol) düşmesine katkıları olur. Aşırı ve kontrolsüz tüketim kilo riskine sebep olacaktır. Kilo sorununuz varsa, diyetisyeninizin önerisine dikkat ediniz. Ağırlıklı zeytinyağı olmak üzere Ayçiçek yağı, mısır özü, fındık yağı, avokado yağı gibi yağları tercih etmek, yağı yakmadan kullanmak gerekir. Tuzlanmış salamura her türlü gıdadan uzak durun. Sofrada yemeklere pişerken eklenenin dışında tuz eklemeyin. Hazır soslardan, turşu, cips  vb. gıdaları tüketmeyin. Ambalajlı gıdalarda sodyum içeriğine dikkat edin. ‘’

Kakao Kalbe İyi Gelir

Dyt. Fatmagül Öztürk, ‘’ Vücudun kolesterole olan ihtiyacını karşılamak ve kontrolsüz kolesterol üretimine destek olmamak adına, et, tavuk ve hindiyi günde 2-3 porsiyon tüketmek, görünür yağları uzaklaştırmak, derin yağda kızartma ve kavurma işlemlerine tabii tutmamak gerekir. Süt ve süt ürünlerini günde 2-3 porsiyon tüketmek, kolesterol dengesi ve D vitamini alımı adına katkısı olacaktır. Yağ oranı yüksek olanları tercih etmemek gerekir. Rafine Şeker Tütmeyin. Reçel, bal gibi gıdaları da kilo sorununuz yoksa az miktarlarda kalp hastaları için sağlıklıdır. Kakao Kalbi koruyan bir içeriğe sahiptir. Tüketim esnasında şeker de olduğu için çikolata yerken kakao içeriği yüksek olan formları tercih etmek kalbi korur. ‘’ diye ifade etti.

Dyt.
Fatmagül Yılmaz Öztürk
Beslenme ve Diyet
MEDICANA BAHÇELİEVLER
Profili Gör
Oluşturma: 11.05.2019 12:00
Son Güncelleme: 11.05.2019 12:00
Oluşturan: Fatmagül Yılmaz Öztürk